Домашни > Време е да помислите за проектите си! > Решения > Решението на Костадин Русалов

Резултати
0 точки от тестове
10 точки от учител

10 точки общо

0 успешни теста
0 неуспешни теста
Код (да не излагаме госпожата по български)

  1"""
  2Приликите с действителни лица и събития може и да не са случайни.
  3
  4[Title/Звание]
  5Drunken Automaton
  6
  7[Description/Обрисовка]
  82D приключенска платформър игра, вдъхновена от най-невдъхновяващата муза, а именно тежкия и несправедлив живот на
  9страдащите във ФМИ студенти, изобразяваща предизвикателствата, пред които са изправени, и средствата, с които успяват да
 10преодолеят трудностите. По-точно игра, която изследва живота през очите на клетия Еро, който е поел по пътя на борбата
 11срещу неправдата, попаднал в света между живите и мъртвите - Владенията на безвъзвратно изгубилите се души, скъсани по
 12ЕАИ, които той трявба да освободи, изправяйки се срещу множество врагове и изпитания, а най-верните средства, които
 13може да използва за осъществяването на заветната цел, са крайните автомати, регулярните изрази и помощта на жриците на
 14любовта, като се уповава на движещата сила на живите, мъртвите и тези по средата - текилата.
 15
 16[Functionalities/Надарености]
 17Вродените надарености, които има Еро са движение наляво, надясно и нагоре (скок), атакуване, придобиване и използване на
 18дарби, обогатяване със заклинания и консумиране на текила. По-конкретно за последните:
 19
 20Придобиване и използване на дарби:
 21    - дарбите са всъщност състояния в обобщен недетерминиран краен автомат (или по-скоро наподобяващ такъв), като в
 22    началото има две основни - обикновена атака с оръжие и възбуждане, но в хода на играта се отключват допълнителни
 23    например:
 24        * огнена атака
 25        * телепортация
 26        * ускорение
 27    - дарбите се активират със заклинания, което представлява движение през преходите на автомата, които са регулярни
 28    изрази, т.е. на всеки преход съответства език от заклинания, като всяко едно може да се използва само по веднъж
 29    - дарбите и заклинанията могат да се отключват по различни начини - като се победи някой по-силен враг и др.
 30    - дарбите могат да се развиват: ефектите на им стават по-силни, а регулярните изрази върху преходите - по-общи,
 31    т.е. могат да приемат повече заклинания
 32
 33Обогатяване със заклинания:
 34    - Еро има азбука, в която събира руни, когато разрушава магически обекти или когато избавя духове от страданието им;
 35    от руните създава заклинания, които използва за активирането на дарби
 36    - Еро има пищови със заклинания, в които събира създадените заклинания; те могат да се подреждат, за да е по-бързо
 37    активирането на дарбите (това ще стане по-ясно при дизайна на играта)
 38    - заклинанията могат да се създават само на определени места - при жриците на любовта, които трябва да намери
 39    - заклинанията могат и да се разрушават обратно до руни
 40
 41Консумиране на текила:
 42    - в хода на играта Еро трябва да събира колби с текила, които да пие, за да оцелее в света между световете
 43    - концентрацията на текила в кръвта на Еро е един вид енергията/живота му и когато някоя вражеска атака го достигне,
 44    губи част от нея, също се губи и докато тече играта (изтрезнява :/), както и когато се сблъска с някои обекти
 45    - събирата я, освобождавайки духовете на изстрадалите студенти или побеждавайки други врагове
 46    - може да прекали с текилата и да се замае твърде много - тогава руните в заклинанията започват да се разместват по
 47    (псевдо)случаен начин за някакъв период от време (правилното замайване ще бъде важна част от стратегията в играта)
 48
 49Жрици на любовта:
 50    - намират се на определени места, като могат да се познаят по светлината, излъчвана от червени фенери
 51    - има три вида жрици, съответстващи на трите регулярни операции - обединение, конкатенация, и итерация
 52    - Еро си, кхм…, взаймодейства с тях и така създава нови заклинания за цената на руни от азбуката и енергия
 53    (концентрацията на текилата в кръвта)
 54    - за да си взаимодейства с тях, трябва да е във второто основно състояние ;)
 55
 56Врагове:
 57    - бродещите духове на скъсани студенти - основните врагове, срещащи се най-често; Еро трябва да ги избави от мъките
 58    им, като ги посече с оръжието си
 59        * ще има различни видове според силата и скоростта на атаката, според това колко лесно се избавят и др.
 60    - полубродещи духове - средните духове в йерархията, които са бродещи духове, минали на страната на висшите
 61    - висши духове (босовете) - задкулисните владетелите на Владенията; истинските врагове в играта, които трябва да
 62    бъдат победени
 63
 64Врачката:
 65    - единственият полубродещ дух, който е на страната на Еро и му помага да постигне целта си
 66    - появява се само когато е нужно - например, за да развие Еро дарбите си, за да получи пищови със заклинания, за да
 67    разруши заклинанията до руни
 68
 69[Milestones/Възлови точки]
 70Създаване на прозорец и геймлууп
 71Настройване на клавишите за инпут
 72Създаване на героя, враговете, помощниците
 73Добавяне на тестови спрайтшийтове
 74Създаване на автомата, дарбите, преходите
 75Добавянне на азбука, заклинания
 76Създаване на магически обекти и препятствия
 77Добавяне на основните механики за движение, взаимодействие, колизии
 78Добавяне на камера, която следи действието
 79Добавяне на менюта
 80Съзадавне на нива и преминаването през нива
 81Анимации и ефекти
 82По-сложни препятствия и взаимодействия
 83Добавяне на диалози
 84Добавяне на звукови ефекти (наети са озвучителки даже ;))
 85(Последните няколко са по-ниско приоритетни и ще бъдат добавени в зависимост от сесията)
 86
 87[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
 88Да кажем 69 (много долна граница) часа, в които фокусът главно ще пада върху писането на код, но ще отделя и достатъчно
 89допълнително време за дизайна, който не мисля да е сложен, но все пак какво е една игра без хубав художествен стил.
 90
 91[Usage of technologies/Потребление на технологии]
 92PyGame, вградените библиотеки и каквото друго се наложи
 93
 94[Inspirations/Вдъхновения]
 95Hollow Knight
 96Bopl Battle
 97Automata Theory, Languages, and Computation - J. Hopcroft, J. Ullman
 98“Не може хем да си добър във фми, хем да не пиеш, хем да не си с мръсно подсъзнание” - Р.Д.
 99
100------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
101P.S. Запазвам си правото да правя (неголеми) промени по идеята и функционалностите, които ще подобрят качеството на
102играене, но няма да намалят сложността на играта като проект, както и да сменям някои имена и термини.
103
104P.P.S. Всякакви идеи за подобряване на играта са добре дошли.
105
106P.P.P.S. Прочетох, че трябва да инвестирам в дизайна само ако остане време, но ще се направя, че не съм го прочел :),
107защото съм намислил няколко интересни... неща, а пък и е всеизвестно, че сънят е за слабите.
108"""


----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s

OK

Дискусия
Виктор Бечев
05.01.2024 10:11

Ако си чул по време на лекцията вчера смях от задните - заради теб е било. :grin: Аз се възбудих малко само като прочетох "регулярни езици", can't wait to play.
История

f1"""f1"""
2Приликите с действителни лица и събития може и да не са случайни.2Приликите с действителни лица и събития може и да не са случайни.
33
4[Title/Звание]4[Title/Звание]
5Drunken Automaton5Drunken Automaton
66
7[Description/Обрисовка]7[Description/Обрисовка]
82D приключенска платформър игра, вдъхновена от най-невдъхновяващата муза, а именно тежкия и несправедлив живот на82D приключенска платформър игра, вдъхновена от най-невдъхновяващата муза, а именно тежкия и несправедлив живот на
9страдащите във ФМИ студенти, изобразяваща предизвикателствата, пред които са изправени, и средствата, с които успяват да9страдащите във ФМИ студенти, изобразяваща предизвикателствата, пред които са изправени, и средствата, с които успяват да
10преодолеят трудностите. По-точно игра, която изследва живота през очите на клетия Еро, който е поел по пътя на борбата10преодолеят трудностите. По-точно игра, която изследва живота през очите на клетия Еро, който е поел по пътя на борбата
11срещу неправдата, попаднал в света между живите и мъртвите - Владенията на безвъзвратно изгубилите се души, скъсани по11срещу неправдата, попаднал в света между живите и мъртвите - Владенията на безвъзвратно изгубилите се души, скъсани по
12ЕАИ, които той трявба да освободи, изправяйки се срещу множество врагове и изпитания, а най-верните средства, които12ЕАИ, които той трявба да освободи, изправяйки се срещу множество врагове и изпитания, а най-верните средства, които
n13може да използва за осъществяването на заветната цел са крайните автомати, регулярните изрази и помощта на жриците наn13може да използва за осъществяването на заветната цел, са крайните автомати, регулярните изрази и помощта на жриците на
14любовта, като се уповава на движещата сила на живите, мъртвите и тези по средата - текилата.14любовта, като се уповава на движещата сила на живите, мъртвите и тези по средата - текилата.
1515
16[Functionalities/Надарености]16[Functionalities/Надарености]
17Вродените надарености, които има Еро са движение наляво, надясно и нагоре (скок), атакуване, придобиване и използване на17Вродените надарености, които има Еро са движение наляво, надясно и нагоре (скок), атакуване, придобиване и използване на
18дарби, обогатяване със заклинания и консумиране на текила. По-конкретно за последните:18дарби, обогатяване със заклинания и консумиране на текила. По-конкретно за последните:
1919
20Придобиване и използване на дарби:20Придобиване и използване на дарби:
21    - дарбите са всъщност състояния в обобщен недетерминиран краен автомат (или по-скоро наподобяващ такъв), като в21    - дарбите са всъщност състояния в обобщен недетерминиран краен автомат (или по-скоро наподобяващ такъв), като в
22    началото има две основни - обикновена атака с оръжие и възбуждане, но в хода на играта се отключват допълнителни22    началото има две основни - обикновена атака с оръжие и възбуждане, но в хода на играта се отключват допълнителни
23    например:23    например:
24        * огнена атака24        * огнена атака
25        * телепортация25        * телепортация
26        * ускорение26        * ускорение
27    - дарбите се активират със заклинания, което представлява движение през преходите на автомата, които са регулярни27    - дарбите се активират със заклинания, което представлява движение през преходите на автомата, които са регулярни
28    изрази, т.е. на всеки преход съответства език от заклинания, като всяко едно може да се използва само по веднъж28    изрази, т.е. на всеки преход съответства език от заклинания, като всяко едно може да се използва само по веднъж
29    - дарбите и заклинанията могат да се отключват по различни начини - като се победи някой по-силен враг и др.29    - дарбите и заклинанията могат да се отключват по различни начини - като се победи някой по-силен враг и др.
n30    - дарбите могат да се развиват - ефектите на им стават по-силни, а регулярните изрази върху преходите - по-общи,n30    - дарбите могат да се развиват: ефектите на им стават по-силни, а регулярните изрази върху преходите - по-общи,
31    т.е. могат да приемат повече заклинания31    т.е. могат да приемат повече заклинания
3232
33Обогатяване със заклинания:33Обогатяване със заклинания:
n34    - Еро има азбука, в която събира руни, когато разрушава магически обекти или кпагто избавя духове от страданието им;n34    - Еро има азбука, в която събира руни, когато разрушава магически обекти или когато избавя духове от страданието им;
35    от руните създава заклинания, които използва за активирането на дарби35    от руните създава заклинания, които използва за активирането на дарби
36    - Еро има пищови със заклинания, в които събира създадените заклинания; те могат да се подреждат, за да е по-бързо36    - Еро има пищови със заклинания, в които събира създадените заклинания; те могат да се подреждат, за да е по-бързо
37    активирането на дарбите (това ще стане по-ясно при дизайна на играта)37    активирането на дарбите (това ще стане по-ясно при дизайна на играта)
38    - заклинанията могат да се създават само на определени места - при жриците на любовта, които трябва да намери38    - заклинанията могат да се създават само на определени места - при жриците на любовта, които трябва да намери
39    - заклинанията могат и да се разрушават обратно до руни39    - заклинанията могат и да се разрушават обратно до руни
4040
41Консумиране на текила:41Консумиране на текила:
42    - в хода на играта Еро трябва да събира колби с текила, които да пие, за да оцелее в света между световете42    - в хода на играта Еро трябва да събира колби с текила, които да пие, за да оцелее в света между световете
43    - концентрацията на текила в кръвта на Еро е един вид енергията/живота му и когато някоя вражеска атака го достигне,43    - концентрацията на текила в кръвта на Еро е един вид енергията/живота му и когато някоя вражеска атака го достигне,
44    губи част от нея, също се губи и докато тече играта (изтрезнява :/), както и когато се сблъска с някои обекти44    губи част от нея, също се губи и докато тече играта (изтрезнява :/), както и когато се сблъска с някои обекти
45    - събирата я, освобождавайки духовете на изстрадалите студенти или побеждавайки други врагове45    - събирата я, освобождавайки духовете на изстрадалите студенти или побеждавайки други врагове
46    - може да прекали с текилата и да се замае твърде много - тогава руните в заклинанията започват да се разместват по46    - може да прекали с текилата и да се замае твърде много - тогава руните в заклинанията започват да се разместват по
47    (псевдо)случаен начин за някакъв период от време (правилното замайване ще бъде важна част от стратегията в играта)47    (псевдо)случаен начин за някакъв период от време (правилното замайване ще бъде важна част от стратегията в играта)
4848
49Жрици на любовта:49Жрици на любовта:
50    - намират се на определени места, като могат да се познаят по светлината, излъчвана от червени фенери50    - намират се на определени места, като могат да се познаят по светлината, излъчвана от червени фенери
51    - има три вида жрици, съответстващи на трите регулярни операции - обединение, конкатенация, и итерация51    - има три вида жрици, съответстващи на трите регулярни операции - обединение, конкатенация, и итерация
52    - Еро си, кхм…, взаймодейства с тях и така създава нови заклинания за цената на руни от азбуката и енергия52    - Еро си, кхм…, взаймодейства с тях и така създава нови заклинания за цената на руни от азбуката и енергия
53    (концентрацията на текилата в кръвта)53    (концентрацията на текилата в кръвта)
54    - за да си взаимодейства с тях, трябва да е във второто основно състояние ;)54    - за да си взаимодейства с тях, трябва да е във второто основно състояние ;)
5555
56Врагове:56Врагове:
57    - бродещите духове на скъсани студенти - основните врагове, срещащи се най-често; Еро трябва да ги избави от мъките57    - бродещите духове на скъсани студенти - основните врагове, срещащи се най-често; Еро трябва да ги избави от мъките
58    им, като ги посече с оръжието си58    им, като ги посече с оръжието си
59        * ще има различни видове според силата и скоростта на атаката, според това колко лесно се избавят и др.59        * ще има различни видове според силата и скоростта на атаката, според това колко лесно се избавят и др.
60    - полубродещи духове - средните духове в йерархията, които са бродещи духове, минали на страната на висшите60    - полубродещи духове - средните духове в йерархията, които са бродещи духове, минали на страната на висшите
t61    - висши духове (босовете) - владетелите на Владенията; истинските врагове в играта, които трябва да бъдат победениt61    - висши духове (босовете) - задкулисните владетелите на Владенията; истинските врагове в играта, които трябва да
62    бъдат победени
6263
63Врачката:64Врачката:
64    - единственият полубродещ дух, който е на страната на Еро и му помага да постигне целта си65    - единственият полубродещ дух, който е на страната на Еро и му помага да постигне целта си
65    - появява се само когато е нужно - например, за да развие Еро дарбите си, за да получи пищови със заклинания, за да66    - появява се само когато е нужно - например, за да развие Еро дарбите си, за да получи пищови със заклинания, за да
66    разруши заклинанията до руни67    разруши заклинанията до руни
6768
68[Milestones/Възлови точки]69[Milestones/Възлови точки]
69Създаване на прозорец и геймлууп70Създаване на прозорец и геймлууп
70Настройване на клавишите за инпут71Настройване на клавишите за инпут
71Създаване на героя, враговете, помощниците72Създаване на героя, враговете, помощниците
72Добавяне на тестови спрайтшийтове73Добавяне на тестови спрайтшийтове
73Създаване на автомата, дарбите, преходите74Създаване на автомата, дарбите, преходите
74Добавянне на азбука, заклинания75Добавянне на азбука, заклинания
75Създаване на магически обекти и препятствия76Създаване на магически обекти и препятствия
76Добавяне на основните механики за движение, взаимодействие, колизии77Добавяне на основните механики за движение, взаимодействие, колизии
77Добавяне на камера, която следи действието78Добавяне на камера, която следи действието
78Добавяне на менюта79Добавяне на менюта
79Съзадавне на нива и преминаването през нива80Съзадавне на нива и преминаването през нива
80Анимации и ефекти81Анимации и ефекти
81По-сложни препятствия и взаимодействия82По-сложни препятствия и взаимодействия
82Добавяне на диалози83Добавяне на диалози
83Добавяне на звукови ефекти (наети са озвучителки даже ;))84Добавяне на звукови ефекти (наети са озвучителки даже ;))
84(Последните няколко са по-ниско приоритетни и ще бъдат добавени в зависимост от сесията)85(Последните няколко са по-ниско приоритетни и ще бъдат добавени в зависимост от сесията)
8586
86[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]87[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
87Да кажем 69 (много долна граница) часа, в които фокусът главно ще пада върху писането на код, но ще отделя и достатъчно88Да кажем 69 (много долна граница) часа, в които фокусът главно ще пада върху писането на код, но ще отделя и достатъчно
88допълнително време за дизайна, който не мисля да е сложен, но все пак какво е една игра без хубав художествен стил.89допълнително време за дизайна, който не мисля да е сложен, но все пак какво е една игра без хубав художествен стил.
8990
90[Usage of technologies/Потребление на технологии]91[Usage of technologies/Потребление на технологии]
91PyGame, вградените библиотеки и каквото друго се наложи92PyGame, вградените библиотеки и каквото друго се наложи
9293
93[Inspirations/Вдъхновения]94[Inspirations/Вдъхновения]
94Hollow Knight95Hollow Knight
95Bopl Battle96Bopl Battle
96Automata Theory, Languages, and Computation - J. Hopcroft, J. Ullman97Automata Theory, Languages, and Computation - J. Hopcroft, J. Ullman
97“Не може хем да си добър във фми, хем да не пиеш, хем да не си с мръсно подсъзнание” - Р.Д.98“Не може хем да си добър във фми, хем да не пиеш, хем да не си с мръсно подсъзнание” - Р.Д.
9899
99------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------100------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100P.S. Запазвам си правото да правя (неголеми) промени по идеята и функционалностите, които ще подобрят качеството на101P.S. Запазвам си правото да правя (неголеми) промени по идеята и функционалностите, които ще подобрят качеството на
101играене, но няма да намалят сложността на играта като проект, както и да сменям някои имена и термини.102играене, но няма да намалят сложността на играта като проект, както и да сменям някои имена и термини.
102103
103P.P.S. Всякакви идеи за подобряване на играта са добре дошли.104P.P.S. Всякакви идеи за подобряване на играта са добре дошли.
104105
105P.P.P.S. Прочетох, че трябва да инвестирам в дизайна само ако остане време, но ще се направя, че не съм го прочел :),106P.P.P.S. Прочетох, че трябва да инвестирам в дизайна само ако остане време, но ще се направя, че не съм го прочел :),
106защото съм намислил няколко интересни... неща, а пък и е всеизвестно, че сънят е за слабите.107защото съм намислил няколко интересни... неща, а пък и е всеизвестно, че сънят е за слабите.
107"""108"""
Legends
Colors
 Added 
Changed
Deleted
Links
(f)irst change
(n)ext change
(t)op