Домашни > Време е да помислите за проектите си! > Решения > Решението на Данаил Тодоров

Резултати
0 точки от тестове
7 точки от учител

7 точки общо

0 успешни теста
0 неуспешни теста
Код

 1"""
 2[Title/Звание]
 3    "DrPirate" 
 4[Description/Обрисовка]
 5        "DrPirate" е игра, която обхваща една от най-големите болести в съвременното общество,
 6    а именно превземащото желание за материално богатство. 
 7    Представете си, че сте успешен пират, който е превзел множество кораби, извършил е много плячкосвания
 8    и живее щастлив живот в кораба си, плаващ в открито море.
 9    За жалост, пълно щастие няма...случва се най-лошото, което някой плаващ
10    може да си представи - корабокрушение. Всичките Ви пари биват разпръснати и започвате ожесточена
11    борба срещу крадците, за да върнете възможно най-много от изгубеното си богатство.
12    
13        Играта е вдъхновена от "Super Mario" - ще има различни нива, като всяко ниво ще има различна
14    сложност. Главният герой (вие) ще има health bar, като част от неговия живот ще бъде взета при
15    всеки допир на героя с други entity-та, като единственият начин това да бъде избегнато е
16    ако главния герой убие своите противници. Това се случва чрез извършването на кражба (скок върху
17    самото entity). Всеки противник ще има различна скорост и ще бъде толкова непредсказуем,
18    колкото и независим от другите.
19        Всяко ниво от играта ще бъде с различен map,  което повишава нивото на интерес.
20    През цялото време ще има музика, както и ефекти, звуци, съответстващи с това какво действие
21    се извършва (събиране на пари, загуба на живот и тн). При загуба на целия си живот, играчът се връща
22    в началото на нивото. Ще има health bar и coin collector indicator, които показват съответно 
23    сегашното ниво на живот на главния герой и броя на събраните жълтици.
24    Ще има два вида монети -> сребърни, които дават 1 "точка" и златни, които са равни на 5 сребърни.
25    
26[Functionalities/Надарености]
27    1. Зареждане на съответно ниво -> Зареждане на картата, entity-та, coins, музика и тн.
28    2. Движение на картата -> С вървенето на героя се мърда и съответната карта, имитираща
29    камера.
30    3. Health bar -> Всеки път, когато главният герой се "сблъска" с враг (entity), една част
31    от живота му бива взета. Когато целия health bar бива изпразнен, то играта се рестартира и
32    започва от началото на съответното ниво.
33    4. Coin Collector -> Всеки път, когато главният герой мине през стотинка, то това бива
34    отбелязано. Ще има два вида стотинки:
35        - сребърна -> дава една "точка".
36        - златна -> дава пет "точки".
37    5. Звук -> През цялото време на играта ще има музика, която прави играта по-приятна
38    за игра.
39    6. Ще има ефекти:
40        - при вървенето на героя ще има particles, които излизат от под краката му,
41        - при убиване на entity.
42        - при вземане на живот на главния герой.
43        - през цялото време ще има ефект на вятър (листата на дъветата ще имитират духане на вятър).
44    7. Колизии:
45        - Играта ще засича колизии на обектите, когато има стена до/под/над тях.
46        - Играта ще засича колизии на главния герой с другите entity-та.
47    8. Overworld -> карта с всички нива и проследяване на нивото, до което се е стигнало.
48        - Заключване на нивата, до които не сме стигнали.
49        - Отключване на следващото подред ниво.
50        
51[Milestones/Възлови точки]
52    1. Създаване на ниво.
53    2. Местене на самото ниво наляво и надясно, за да симулираме камера.
54    3. Създаване на играч.
55    4. Създаване на движението на героя.
56        - Колизии със стени под/над/до него.
57        - Колизии с други entity-та (при скок върху entity-то).
58        - Скачане.
59        - Движение напред, назад, ляво и дясно.
60    5. Връзка между движението на героя с движението на нивото.
61    6. Създаване на анимации на героя в зависимост от действието, което се случва 
62    (например дали героят е на земята, дали бяга, дали се блъска в стена и тн.)
63    7. Създаване на ниво с tiled editor и импортването му в PyGame
64    8. Интегриране на главният герой в ниво
65    9. Създаване на overworld:
66        - движение между активните нива
67        - отключване на следващо ниво, когато завършим сегашното.
68    10. Създаване на GUI:
69        - health bar -> Визуализиране на нивото на живот, спадане на живота, при сблъкване с entity.
70        Ако животът падне на 0 или под нулата, то нивото се рестартира.
71        - coin collector indicator -> Визуализиране на индикатора, увеличаване на бройката на жълтиците,
72        когато главният герой мине през някоя (сребърна или златна).
73    11. Добавяне на звук
74        - Музика по време на играта.
75        - Звук при сблъскване с entity.
76        - Звук при събиране на монети.
77
78[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
79    Създаването на играта ще отнеме около 70 часа.
80[Usage of technologies/Потребление на технологии]
81    - pyGame
82    - Други вградени модули: math и тн.
83    - tiled editor
84"""


----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s

OK

Дискусия
Виктор Бечев
04.01.2024 20:43

Хм, изчезна ми коментарът. Ще перифразирам. Идеята е с достатъчен обхват, но предвид това, че няма да имаш много за тестване - не можеш да си позволиш да махаш функционалности. Ако решиш да изкараш нещо - гледай да заместиш с друга механика - различно поведение на някои врагове, възможност да стреляш както с цветенцето на Марио и т.н.
Данаил Тодоров
02.01.2024 17:43

П.П Промених си решението, няма да е "Информационна система за библиотека"...игра ще е.
История
Това решение има само една версия.