1""" [Test your knowledge]
2
3[Test your knowledge - куиз игра на подобяваща тривиадор, в която в рамките на 5 кръга играчът отговоря на лесни въпроси, въпроси по картинка, въпроси за слушане,
4въпроси със свободен отговори
5и трудни въпроси. Потребителят е способен сам да играе сам, за да си тества знанията, както и с приятел в реално време локално. Различните рундове ще дават различни точки и след последния рунд се изписва на екрана кой е победителя.
6]
7
8[Игрови режими и рундове:
9Самостоятелен режим: Позволява на играча да тества своите познания сам.
10Локален мултиплеър: Позволява на двама играчи да се състезават в реално време на едно устройство.
11Множество Рундове: Разделя играта на различни рундове, всеки с различен вид въпроси (лесни, базирани на картинки, базирани на звук, свободен отговор, трудни).
12
13Видове въпроси:
14Лесни въпроси: Основни въпроси с избор на отговори.
15Въпроси с картинки: Въпроси, които показват изображения, свързани с въпросите.
16Въпроси със звук: Въпроси, при които потребителят слуша аудио за въпроса.
17Въпроси със свободен Отговор: Въпроси, при които играчите въвеждат отговорите си свободно.
18Трудни въпроси: Въпроси, които изискват по-задълбочени познания или критично мислене.
19
20Система за точки и оценки:
21Точки за рундовете: Различни стойности на точките за всеки рунд или вид въпроси в зависимост от трудността.
22Алгоритъм за оценяване: Пресмятане на точките въз основа на правилните отговори.
23Показване на оценките: Показване на текущите точки след всеки рунд или в реално време по време на играта.
24
25Потребителски интерфейс:
26Ясен интерфейс: Показване на въпросите, опциите, изображенията и аудио елементите ясно.
27Лесен за използване Вход: Предоставяне на интуитивни начини за въвеждане на отговори за различните видове въпроси (въвеждане от клавиатурата, избор и др.).
28Обратна връзка: Предоставяне на незабавна обратна връзка за правилни/грешни отговори и показване на кумулативните точки.
29Обобщение в края на играта: Показване на обобщение в края на играта, обявяване на победителя и точките за всеки играч.
30
31Логика на играта и поток:
32Прогрес на Рундовете: Плавен преход между различните видове въпроси и рундове.
33Логика за Реда на Играчите: Управление на реда на играчите в мултиплеър, позволяване на всеки играч да отговаря по време на неговия ред.
34Завършване на Играта: Тригериране на края на играта след завършване на всички рундове и обявяване на победителя.]
35
36[1. Потребителски интерфейс
37Визуално Представяне: Разработване на интерфейса за потребителя.
38Интерактивност: Въвеждане на въпроси, показване на изображения и аудио елементи.
39Отговор на Потребителски действия: Реакция при правилни и грешни отговори, показване на резултати.
402. Управление на въпроси
41Зареждане на Въпроси: Зареждане и управление на различни типове въпроси (лесни, трудни, картинки, звук и т.н.).
42Проверка на Отговори: Логика за проверка на правилните отговори за всеки тип въпроси.
433. Логика на Играта
44Организация на Рундовете: Разделение и управление на рундовете и техните типове въпроси.
45Система за Точки: Реализиране на система за отчитане и проследяване на точките за играчите.
464. Функционалност за Мултиплейър
47Управление на Играчи: Смяна на реда на играчите в мултиплейър режим.
48Комуникация между Играчи: Организация на обмен на данни между играчите в реално време.
495. Обработка на Звук и Медия
50Звукови Ефекти: Възпроизвеждане на звукови ефекти за въпроси.
51Управление на изображения и аудио: Зареждане и показване на снимки и аудио елементи.
526. Управление на Данни
53Съхранение на Въпроси: Методи за съхранение и управление на данни за въпросите.
547. Прогрес на играта
55Навигация в играта: Логика за преминаване от един рунд към следващия и края на играта.
56Общ поток на играта: Осигуряване на гладък поток на играта от начало до край.
578. Потребителско взаимодействие
58Въвеждане на отговори: Обработка на въведените отговори от потребителите.
59Показване на резултати: Показване на резултатите от отговорите на потребителите.
609. Обратна връзка и показване на резултати
61Обратна връзка за отговорите: Показване на информация за правилни и грешни отговори.
62Показване на резултатите: Динамично]
63
64[90-100 часа]
65
66[Засега само pygame]"""
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
OK
Добромир Пеев
11.02.2024 16:22Не се притеснявай за сега е над 300 :)
|
Виктор Бечев
01.02.2024 12:28Можеш, но не забравяй есенцията на обратната връзка, която ти дадох - ако се окажеш с 300 реда код - това е недостатъчен обем и няма да получиш **максимален** брой точки.
Това не значи, че няма да си вземеш курса, прецени си за каква оценка се бориш. :smile:
|
Добромир Пеев
19.01.2024 11:36Тъй като нямам понятие от мрежи може ли да не правя multiplayer-a онлайн и само да оставая бутона за добавяне на въпроси ?
|
Виктор Бечев
05.01.2024 17:04Ще ти отговоря на въпроса с въпроси:
- Как ще съхраняваш въпросите, особено добавяйки функционалност за динамично добавяне на въпроси?
- Как ще си комуникират двата клиента на приложението по време на "истински" мултиплеър?
- Свободният отговор ще бъде както в Тривиадор - само цифри - което може да бъде лесно парснато или ще имаш и **наистина** свободен отговор, което ще изисква някакъв смислов анализ на написаното?
Ако до консултацията, която мислим да направим скоро, нямаш отговори на някой от въпросите - свиркай, ще си поговорим. :)
|
Добромир Пеев
05.01.2024 16:50Съвет за други техонологии, които ми биха били полезни ?
|
Виктор Бечев
05.01.2024 14:25Yup, sounds good - ще имаш и достатъчно неща за да напишеш някой друг тест.
|
Добромир Пеев
05.01.2024 11:16Ако добавя функционалността за добавяне на въпроси и направя multiplayer-a да е онлайн ок ли ще е
|
Виктор Бечев
04.01.2024 20:30Идеята не е лоша, само внимавай, да не се окаже, че цялото нещо ще излезе едни 200 реда код - крайно недостатъчно за проект, особено предвид факта, че тестовете ти няма да са страшно богати, тъй като логиката зад графичния интерфейс е сравнително проста.
На този етап не мога да преценя колко е реалистичен този риск, така че ще трябва сам да помислиш за това, но предвид това, че всичко ще е статична визуализация, а "engine"-а не е нещо сложно - помисли внимателно. :)
Алтернативно - можеш да добавиш фунционалност за динамично добавяне на въпроси (i.e. admin режим), тогава би следвало да имаш една идея по-голям scope.
|